Preskočiť navigáciu

Horny obrazok

Šmyk nedostaneš len vtedy...

...ak si v šmyku

 

KODS2014
MAX

iDry King of Drift Slovakia 2015 CAR AT Tuning party XII

Pridal , 28.06.2015  |  Novinky  
|

Tento víkend patril všetkým priaznivcom silných áut a nadšenci driftu si prišli na svoje vďaka preteku iDry King of Drift Slovakia 2015, ktorý sa konal na letisku v Piešťanoch v rámci CAR AT Tuning Party.

Bol to prvý pretek tejto sezóny KODS navyše obohatený o novú skupinu pre civilistov tzv. STREET . Do tejto triedy sa môže postaviť akékoľvek auto so zadným náhonom o kubatúre do 4.6 L. Samozrejme, že ak chce jazdec voziť pasažiera, či už Drift taxi alebo frajerku, musí mať aspoň polo rám a sériové obloženie dverí.

Nová kategória so sebou priniesla nových jazdcov vďaka čomu sa na štart postavilo rekordných 33 jazdcov. Mohli sme vidieť aj zaujímavosti v podobe MBcky s ViiEight vpredu, Rene odpremieroval svoju novu Hachi-Roku 2JZ a našla sa aj 7mička v štartovom poli.

Piatok sa konal zmiešaný tréning oboch skupín za premenlivého počasia. Jazdci boli odvážni, no i tak chodili STREETaci na začiatok po jednom čo trošku zdržovalo tradičné tempo 2 až 4 jazdiacich aut. To bolo dobre aj pre riaditeľa preteku ktorý pochopiteľne nevedel čo môže od nových jazdcov čakať. Postupom čašu jazdci získavali sebadôveru, preukazovali schopnosti a získali si dôveru až im bol povolený štart v tandemoch. Tréning tým získal na tempe a dokonca bolo vidieť aj 3 STREET auta na trati.

Cele sa to obišlo bez vážnejších havárií nad mieru očakávania, samozrejme par ťukancov sa prihodilo.Keďže Drift je náročný na techniku, zaznamenali sme počas piatku niekoľko problémov s autami.Markovi Hučkovi sa únavou materiálu odtrhol predný záves kolesa, Patrik mal zas problémy so servom, ktoré vyústili do súboja s betónovou kockou. Ta mimochodom odstrihla zadok fialovej E36ke. Piges odtrhol polos v prvej jazde a po výmene odišlo tiež servo. Najviac však asi mrzí problém ,ktorý sa nepodarí odstrániť a jazdec tým pádom končí. Žiaľ problém s motorom, ktorý mal Buliter dopadol presne takto.

Trénovalo sa až do neskorých hodín, kedy už bolo vidieť len osvetlene auta. Od nočného Drift s osvetlenou traťou to malo ďaleko no napriek tomu značná časť divákov ostala až do konca. Možno aj preto že Marko nasadil povestnú rampu a legendárny LED-kár Maroš Nix spustil všetky možné svetelne atrakcie. Okrem týchto dvoch PRO aut sa po trati preháňali STREET jazdci, ktorí majú podľa zákona potrebne osvetlenie vozidla a dokazovali ,že aj platná STK sa môže zísť.

Sobotňajšie ráno začalo náročnými opravami vo viacerých depách, ale po rozprave jazdcov sa začali autá rútiť zo štartu jedna radosť. Doobedňajší tréning je už spravidla krátky, treba mať čas na kvalifikáciu. Organizácia preteku s viacerými kategóriami ma svoje úskalia a Drift nebol výnimkou. Organizátor sa rozhodol rozdeliť kvalifikáciu na STREET (2h) a PRO (1h) čo sa napokon ukázalo byt dobrou voľbou. Do kvalifikácie skupiny STREET nakoniec nastúpilo 20 jazdcov z ktorých sa 8 kvalifikovalo do súbojov, prví Matej Kuchár, druhí Ján „Ježisek“ Konečný, tretí Bohuš „Ibalgin“ Daniel. Medzi kvalifikáciami sme mohli sledovať kaskadérske vystúpenie motorkárov. Do PRO nastúpilo 11 jazdcov, ale rakúsky jazdec Sascha Groel odstúpil pre technickú poruchu počas kvalifikácie. Kvalifikačnú tabuľku PRO ovládol Marko „Hukota“ Hučko, na druhom mieste Marian „BlackMW“ Nix, na treťom Norbert Noro Kováčik.

Po kvalifikácií sme videli ďalšie vystúpenie motorkárov, po ktorom začali prvé súboje skupiny STREET. Prebiehali hladko bez opakovaní, avšak pre nedostatok čašu sa jazdilo len o postupy hore. Nastúpili proti sebe Kuchar/David, Kováč/Onódi, Daniel/Mokráň, Ďurin/Konecný. Ďalej postúpili Kuchar/Onódi, Mokráň/Konecný. V ďalšom kole sa prebojoval do finále Jánoš Onódi a Ján Konecný. Do súboja o 3. Miesto nastúpil len Filip Mokráň a teda kontumačne súboj vyhral. Súboj o 1. miesto Vyhral Ján Konečný a Jánoš Onódi si odniesol druhé miesto.

Čas pokročil a tak ani v PRO sa nejazdili súboje o 5. – 8. miesto. Prvé kolo súbojov v skupine PRO jazdili proti sebe Pablo/Vahancik a René/Paťo. Postúpil Pablo a René. Ďalšie kolo išli proti sebe Hukota/Pablo, Kurňava/Bátory, Noro/Piges, Nix/René. Súboj medzi Tomášom a Peťom sa opakoval a postúpili Peťo, Hukota, Noro a Nix. Do ¼ finále nastúpil Hukota proti Peťovi Kurňavovi, ktorý aj tento súboj opakoval, ale nakoniec podľahol Markovi, ktorý sa tým prebojoval do Finále. Z ďalšieho duelu vyšiel víťazne Noro a postúpil tak do boja o prvé miesto proti Markovi. O tretie miesto bojoval teda Maroš s Peťom kde obe jazdy vyhral Maroš. Finálový súboj sa tiež opakoval. Prvé miesto si zaistil Marko, Noro skončil druhy.

Celkovo akcia prebiehala hladko, jazdilo sa dlho. Noví jazdci ukázali, že na to majú v rukách a zajazdili pekné preteky. Balili sme za dažďa a odchádzali z areálu ako poslední.

I tento kráť sa nepodarilo zanechať areál depa tak ako bolo treba. Problémom boli zjazdene gumy, ktoré za sebou poniektorí nechali napriek výslovnému zákazu promotéra a dôraznému upozorneniu počas rozpravy. Dúfajme, že sa to už nestane.

Pneu na foto, je len zlomok z tých, ktoré po Vás zostali a ďakujeme Team Driftgarage za odvoz aspoň časti pneu.

Pozitívna odozva účasťou jazdcov na novú kategóriu pravdepodobne umožní organizáciu ďalšieho preteku, preto treba sledovať Facebook a stránku Drifting.sk kde pravdepodobne dôjde k ohláseniu preteku číslo 2.

Autor: Nikolett Vargová
Foto: Djforky Photography

 

© Drifing.sk - všetky práva vyhradené